Eng talab yuqori bo‘lgan kasb, ammo uni hech qaysi oliygohda o‘qitmaydi

Zamonaviy kasblar orasida «Internet-marketolog» nomi tez-tez uchraydi. Ushbu kasb haqida ma’lumotlar byurosi va hatto mashhur universitetlarning mutaxassisliklari ro‘yxatidan topa olmaysiz. Bunday mutaxassis nima qiladi va bu biznesni qayerdan o‘rganish kerak?
U kim va nima ish qiladi
Internet-marketolog – an’anaviy marketing va Internet texnologiyalari sohasida bilimga ega bo‘lgan o‘ziga xos «orkestr» inson. U bozorni tahlil qilib, potensial mijozlarni aniqlay oladi va kompaniya taklif qilayotgan mahsulotni albatta sotib olishlariga ishontiradi. Shu bilan birga, Mutaxassis Internetda tovarlarni ilgari surish tamoyillarini tushunishi, zamonaviy texnologiyalar va tendensiyalarni yaxshi bilishi va Internetda tovarlarni ilgari surish uchun zarur bilim va ko‘nikmalarga ega bo‘lishi kerak.
Qayerda o‘qish mumkin
Zamonaviy universitetlarda maxsus mutaxassislik yo‘q, ammo iqtisod, marketing, jurnalistika, sotsiologiya va boshqa fakultetlarda mavzu bo‘yicha bilim va ko‘nikmalarga ega bo‘lishingiz mumkin.
Internet-marketolog uchun maxsus kurslar mavjud, shundan so‘ng kasbning asosini o‘rganish mumkin, ammo hali ham tajriba orttirishingiz va o‘z ustingizda ishlab «bo‘shliqlarni to‘ldirishingiz» kerak.
Internet-marketologning ko‘nikma va qobiliyatlari qanchalik ko‘p bo‘lsa, u o‘zida sovuqqonlikni shakllantiradi, bunday insonlarga esa mehnat bozorida talab yuqori. Ushbu mutaxassis quyidagilarning barchasini bajara olishi kerak:
- savdo matnlarini yozish;
- targeting;
- Google Ads dan foydalanish;
- mijoz portretini chizish;
- bozorni o‘rganish;
- kompaniya reklamalarini boshlash, tahlil qilish va tuzatish;
- bozorda kompaniya o‘rnini belgilash va mustahkamlash;
- raqobatchilar biznesini tahlil qilish;
- brendni barcha mavjud usullar bilan targ‘ib qilish va h.k.
Yuqoridagilar Internet-marketolog ega bo‘lishi kerak bo‘lgan bilim va ko‘nikmalarning to‘liq ro‘yxati emas, shuning uchun ushbu sohadagi mutaxassislar mehnat bozorida yuqori baholanadi.
Bugungi kunda bu juda mashhur va talab katta bo‘lgan kasb. Ushbu sohada yaxshi bilimga ega bo‘lganingizdan so‘ng, nafaqat IT sohasida ishlashingiz mumkin - har qanday elektron tijorat sohasida shunga o‘xshash ko‘plab vakansiyalar mavjud. Bundan tashqari, ushbu kasbda martaba o‘sishi uchun yaxshi istiqbollar ham mavjud. Avvaliga oddiy Internet-marketolog sifatida, yetarli tajriba va yangi bilimlarga ega bo‘lgan holda, siz jamoa rahbariga, keyinroq kompaniyaning raqamli direktoriga qadar «o‘sishingiz» mumkin.
Izoh qoldirish uchun saytda ro'yxatdan o'ting
Kirish
Ijtimoiy tarmoqlar orqali kiring
FacebookTwitter